loading...
دانلود کتاب |انشا |تحقیق درباره ی|مقاله
محسن بازدید : 302 پنجشنبه 28 خرداد 1394 نظرات (0)

آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟

اگر اندام‌نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن، غیراجباری»، آن‌وقت شهوت‌جوییِ زودهنگامِ کودکانِ کنجکاو را با کدام مکانیسم مدیریت خواهیم کرد؟
گروه فرهنگی فرهنگ نیوز: «یکی از روشنفکران فعالِ معروف که قبل از پیروزی انقلاب، اندک مقالات خوبی هم با امضای مسـتعار در روزنامه‌ها به دسـت چاپ می‌سپرد، اوایل انقلاب با ما آشنا شـد. من این فرد را از دور می‌شناختم، ولی از نزدیک با وی آشـنایی نداشـتم. من و مرحوم بهشـتی و مرحوم باهنر با چند نفر دیگر در کانون توحید نشسته بودیم که گفتند این شخص آمده است. دیگرانی که آنجا حضور داشتند وی را نمی‌شناختند، اما من که دورادور او را می‌شناختم، گفتم بگویید بیاید. آمد و خیلی با ما گرم گرفت و با جمع ما مأنوس شد. مردی روشنفکر و هوشمند و ازلحاظ ذهنی، انسـانی فرهیخته بود. آدمِ کوچکِ بدی نبود. جلسـه دومی که ایشـان از ما وقت گرفت و باعجله نزدمان آمد، مصادف با روزهایی بود که امام دسـتور داده بودند زن‌های بی‌حجاب نباید در ادارات حضور داشـته باشـند. یادتان هسـت دیگر...
 
«الآن وزارتخانه‌ها - این را می‌گویم که به دولت برسد - آن طوری که برای من نقل می‌کنند باز همان صورتِ زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‌های اسلامی نباید زن‌های لخت بیایند؛ زن‌ها بروند اما باحجاب باشند. مانعی ندارد بروند؛ اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند، با حفظ جهات شرعی باشند...» 15 اسفند 1357؛
سخنرانی امام خمینی ره در جمع روحانیون و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه  (1)

امـام در همان اوایل انقلاب، ماه اول بود یا دوم، نمی‌دانم چنان دسـتوری صادر کرده بودند. باری؛ این شـخص، یقه کَنان آمد و گفت آقا! این چه دستوری است امام داده‌اند؟ این چه‌کاری است که می‌کنید؟ این چه حرفی اسـت که می‌زنید؟ خلاصه، با ما بنای محاجّه کردن را گذاشـت و بعد هم رفت که رفت! شـما ببینیـد همین یک کلمه حرف امام که به موضوع حجاب و پوشـش زن ارتباط پیدا می‌کرد، یعنی حکمی اسـت در اسـلام که نمی‌شود آن را ندیده گرفت؛ چه تعداد افراد را از ما روی‌گردان کرد. 
 
در زمینه ارزش‌های فردیِ اسلامی، هر قدم که جلو بروید به موارد زیادی از این قبیل برخورد می‌کنید. خب فلان آدم، دلش می‌خواهد بنشیند و مشروبات الکلی مصرف کند. در سروده‌های شـاعران ما، این‌همه از «مِی» صحبت می‌شود؛ یعنی اصلاً «مِی» در زندگی نباشـد؟! اگر کسی با چنین منطقی به باده‌گساری بنشـیند، می‌شود؟! اسـلام می‌گوید نه‌فقط نمی‌شود، بلکه حد شـرعی هم دارد. اسـلام بـرای دروغ گفتن و غیبت کردن حد شـرعی قائل نشـده، اما برای می‌خوارگی حد شـرعی قائل شده است. برای ارتباط با جنس مخالف، به شکل لطیفِ آمیخته به شـهوت، یعنی همان محبت‌های لطیفی که در آن‌ها شـهوت هم هسـت و کسـی نمی‌تواند بگوید نیسـت؛ مجازات در نظر گرفته اسـت. مثلاً فرض کنید که فلان آقا با فلان فرد از جنس مخالف، خیلی دوسـت اسـت و خیلی هم دوسـتش دارد. آیا در این میان، هیچ رقیقه شهوانی وجـود ندارد؟ چه کسـی می‌تواند چنین ادعایـی بکند؟ خب خیلی از افراد کـه جوان بودند یا حتی فراتر از عمر جوانی قرار داشـتند، سروکارشان با چنین مسـائلی بود و دلشـان را به ایـن حرف‌ها خوش می‌کردند. اسـلام این را قبول نمی‌کرد. انقلاب اسـلامی، نظام اسـلامی و ارزش‌های اسـلامی، این مسـائل را قبول نمی‌کرد. چنین مسـائلی را نه پیغمبر قبول کرده اسـت و نه قرآن. شـوخی که نیست! ما از خودمان که درنیاورده‌ایم! ایستادن در مقابل چنین خلاف‌هایی، عده‌ای را از ما گرفت. اگر ما بـرای این خلاف‌ها و خلاف‌کارها منع و مجازات نداشـتیم، یک نفر در این نظام کافی بود که بتواند صد نفر از برجسـتگان عالم روشنفکری را جذب کند. یک نفر به‌راحتی می‌توانست چنین کاری را بکند. چون روشـنفکر و هنرمند و آن روح لطیف، همچنان که از آن‌طرف کششی دارد، از این‌طرف هم کششی دارد. گاهی با یک لبخند می‌شود آن‌ها را جذب کرد. 
 
به ُخُلق و لطف، توان کرد، صیدِ اهل نظر
به دام و دانه نگیـــرند، مرغِ دانا را
 
اهل نظر را باید بگویند اهل هنر! طرف نه مقام می‌خواست، نه پسـت می‌خواست و نه وزارت می‌خواست. یک لبخند و یک توجه و احیاناً به قول ما طلبه‌ها یک گعده دوستانه می‌خواست. خب نمی‌شد دیگر!» / از بیانات رهبر فرزانه انقلاب در جمع عناصر جبهه خودی در حوزه فرهنگ، 22 تیر 1373 (2)
 
ما مراعاتِ «پوشش» را ضروری کردیم. هدفمان این بود که میان انسان و فطرت الهی‌اش فاصله کمتری بیفتد. اینکه جذابیت‌های کاملاً غریزی، روابط گسترده و مفید آدم‌ها را به روابط محدود و عموماً غیرمفید جنسی تبدیل نکند. اینکه «آزادی فردی» به قیمت «اسارت جمعی» تمام نشود! اینکه اگر «ارزش‌ها» همسان نیستند، «خسارت دیدن‌ها» هم همسان نباشند! اینکه «در همه‌جا» جنسیت عامل تعیین‌کننده نباشد. اینکه خانم‌های ما با یکرنگی بیشتری «حافظِ سنت شرقی و اصالت کشور خود» (3) باشند. 
 
دوست داشتیم کوچه و خیابان طوری نباشد که نوجوانانمان دچار بلوغ زودرس شوند!... تلاش کردیم تا جذابیت‌های جنسی، «بی‌موقع و بیجا» سراغ آدم‌ها نیایند. به سهم خود اجازه ندادیم کودکان و نوجوانان «در دوره‌ای که هنوز نمی‌توانند مسئولیت یک زندگی مستقل را به دوش بگیرند» زیر تحریکِ روزمره‌ی جنسی باشند. دلمان می‌سوخت برای بچه‌ها! راضی نبودیم تا وقتی‌که هنوز نمی‌توانند سیراب شوند به تشنگی بیفتند...
 
البته اشتباهات زیادی داشتیم. ازجمله اینکه گاهی به «پوششِ سر و گردن» اکتفا کردیم که اصلاً کفایت نمی‌کرد! آنچه مهم‌تر بود «پوشش مناسبِ حجمِ بدن زنان و مردان» بود که از آن غافل بودیم. از این گذشته گاهی آن‌قدر مرعوب و بی‌سلیقه می‌شدیم که از زمانه جلو می‌افتادیم و در تولیداتمان حتی از «آرایش‌های غیرضروری و غیر رایج در هر دوره» هم پرهیز نمی‌کردیم.
 
 
علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی:  فیلم سلطان و شبان درست شده بود، سریال قشنگی بود اما زن‌های بدحجاب  در آن بودند. خشکه‌مقدس‌ها خیلی سروصدا راه انداخته بودند. من رفتم به  امام گفتم که..... (4)
 
حتی اگر...
 
حتی اگر مردم برای برپایی «اجتماعیاتِ اسلام» قیام نکرده بودند؛ حتی اگر به تعبیر رهبری، عده‌ای را «به خاطر پافشاری بر همین مسائل» از دست نداده بودیم، حتی اگر اسلام «مقابله با افسارگسیختگی در غضب و شهوت» را ضروری ندانسته بود، حتی اگر همه مراجع عظام تقلید «اندام‌نمایی» را ممنوع نکرده بودند، و حتی اگر «بی‌حجابی و اندام‌نمایی» مانند روزه‌خواری «معصیتِ علنی» محسوب نمی‌شد، بازهم احتمالاً با «قدری فکر کردن» به «ضرورت‌ِ ممانعت» دست پیدا می‌کردیم. بعضی از غربی‌ها که دست پیدا کرده بودند! 
 
گاه‌گاه باخبر می‌شدیم که برخی شرکت‌های آن‌ورِآبی برای ورود کارمندانشان به محیطِ کار، «شرطِ پوشش» گذاشته‌اند تا مثلاً دچار افت راندمان کاری نشوند. یا اینکه برخی دانشگاه‌های ممالک غیر اسلامی، بر مبنای اعتقادات خودشان «شروطی اجباری» درباره پوشش دانشجویان گذاشته‌اند. البته نگاه ما به آن‌ها نبود. (5)
 
ما همین پرت شدنِ زودهنگامِ حواسِ نوجوانان به مسائل جنسی را که می‌دیدیم کافی بود تا فکری به حال عرصه عمومی بکنیم. ناسلامتی خودمان روزی دختران و پسرانی نوجوان بودیم و می‌دانستیم که در یک محدوده‌ی سنی خاص، غریزه جنسی به‌اندازه‌ای نفوذ پیدا می‌کند که «عقلِ محاسبه‌گرِ دوراندیش» را تقریباً عقب میزند. انگار یک «فهم مشترک» می‌گفت: در مقطعی از آغاز زندگی، اغلب آدم‌ها نمی‌دانند با غریزه جنسی‌شان چه‌کار کنند! باید فضا را مناسب کرد و از کمک دریغ نداشت.
 
قانون‌هایی که گذاشتیم
 
حوزه عمومی در کنترل قانون بود. چرا باید دست روی دست می‌گذاشتیم؟ البته قانون‌هایی که در سال‌های 62 و 65 و 75 تصویب کردیم (6) نقص‌هایی داشت. مجریان آن قانون‌ها هم آموزشِ کافی ندیده بودند. چه کسی کامل و بی‌عیب است؟!
 
نتیجه این شد که اقداماتمان برآورده‌کننده انتظاراتمان نبود. اما، همین «وجودِ قانون» و همین «اجرای ناقصِ آن» هم مقداری تأثیر داشت! دیگر «با هر تیپی به خیابان آمدن» چندان بی‌خطر نبود. پدری کردن و مادری کردن قدری آسان‌تر می‌شد. بچه را که می‌فرستادی نانوایی، دلت بجای هزار راه، نُهصد راه می‌رفت! همان‌طور که خیالت از نشستنِ نوجوان جلوی تلویزیون «کمابیش» راحت بود، از «به خیابان رفتن او» هم کمتر از قبل دلواپس می‌شدی.
 
بحران آغاز شد!
 
ولی مشکلات ما که یکی دوتا نبود! ازقضا نتوانستیم وضعیت اشتغال و مسکن را سروسامان بدهیم. پس بعضی از همان نوجوان‌های دسته‌گلمان که حتی دوره نوجوانی را هم با سلامتِ نسبی پشت سر گذاشته بودند، در هزارتوی مسکن و شغل افتادند و بخش قابل‌توجهی‌شان نتوانستند «به‌موقع» ازدواج کنند. و تداوم این وضعیت اندک‌اندک بحران‌ساز شد. 
 
 
دکتر محمود گلزاری عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی: تحقیقات نشان می‌دهد ۸۰ درصد دختران دبیرستانی در ایران  با یک پسر دوست هستند!... و ارتباطاتشان هم به ازدواج منجر نمی‌شود! (7)
 
«بحران» که میدانید چه وضعی دارد. همین‌که از راه می‌رسد، سروکله نسخه‌های شفابخش هم از اقصی نقاط عالم پیدا می‌شود! یکی ایده می‌داد که «ازدواج سخت شده، جوان‌ها را آزاد بگذارید!» دیگری می‌گفت «کسانی که نوجوانی‌ِ پاک و باصفایی داشته‌اند، اگر در جوانی آلوده شوند، خیلی بیشتر از دیگران اذیت می‌شوند؛ پس از همان اول بگذارید بچه با همه‌چیز مواجه شود! کسی را استریل بار نیاورید!!»... خلاصه نسخه پشتِ نسخه بود که از راه می‌رسید!
 
اما بچه‌ها به کنار، دیگر حتی خود ما هم در خیابان راحت نبودیم! «بحران» کار خودش را کرده بود و مسئله از حجابِ «سر و گردن» فراتر می‌رفت. بعضی از خیابان‌ها بی‌اغراق به مزونِ لباس‌های اندام‌نما تبدیل شده بود! و این‌یکی دیگر شوخی نداشت. حالا صرفاً کودکان و نوجوانان نبودند که در تابستان‌های تعطیل، در کوچه و برزن، در حال فوتبال و دوچرخه‌سواری و بازی‌های کودکانه، ناگهان با صحنه‌ای کاملاً تحریک‌کننده مواجه می‌شدند. حالا دیگر فضا برای متأهلین و والدین هم آزاردهنده شده بود. چه آزاری؟ «آزار» در اینجا معنای خیلی ساده‌ای دارد: «کسی که تحریک می‌شود اما اجازه لذت بردن ندارد، آزار می‌بیند!»
 
 
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی  وزیر کشور به پرسش علی مطهری در خصوص وضعیت رعایت قانون عفاف و حجاب 
پاسخ می‌داد و مانیتورهای مجلس تصاویری واقعی از پوشش برخی افراد نشان می‌دادند! (8)
 
واقعیت این بود که عده‌ای داشتند اولاً با «پوشش‌های اندام‌نما»، و در اولویت دوم با «آرایش و کم‌حجابی در ناحیه سر و گردن»، هم‌وطنان خود را «آزار» می‌دادند. چشم هم نمی‌چراندی به‌طور تصادفی روزی چند بار مجبور بودی از چیزی خوشت بیاید که برای تو ممنوع است و هرگز مال تو نمی‌شود! هیچ همسری هم دوست نداشت شریک زندگی‌اش در خیابان «به‌واسطه پوشش غریبه‌ها» تحریک شود و روزبه‌روز تنوع‌طلب‌تر! جذبِ چنین همسری مدام سخت‌تر می‌شد. کسی راضی نبود شریک زندگی‌اش در محل کار آن‌قدر تحریک شود که از پا بیفتد و کارش به «ارتباطات خارج از خانواده» و خیانت بکشد.
 
حکومت باید می‌آمد وسط!
 
ما حکومت تشکیل داده بودیم! و حکومتمان از جانب ما قدرت و مشروعیت داشت. او بود که حق داشت از امکانات عمومی استفاده کند. فرد فردِ ما که امکانات و جغرافیای نفوذ چندانی نداشتیم! قدرت‌ها و ثروت‌های کلان را به حکومتی که قبولش داشتیم سپرده بودیم تا «از طرف ما» و به‌طور گسترده اقدام کند. گرچه حکومت همان سه قانون مصوب خودش را هم چندان قدرتمند اجرا نکرده بود، اما چاره چه بود جز مطالبه‌ی یک اقدام تازه؟ آن سه قانون، قدیمی‌تر از آن بودند که «مشکل جدید ما» را حل کنند. 
 
این شد که قانون چهارمی تحت عنوان «راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» (9) تصویب شد که وظایف کلانی هم بر دوش نیروی انتظامی گذاشت. اندکی پس از ابلاغ این قانون بود که «گشت ارشاد» راه افتاد. این گشت که زیر نظر نیروی انتظامی شکل گرفته بود بجای «ممانعتِ کامل از اندام‌نمایی»، وظیفه خود را «ناامن سازیِ فضای عمومی برای اندام‌نمایی» قرارداد. فلسفه این بود: گاهی حضور «یک» پلیس در یک خیابان، جلوی رخداد اتفاقاتی را می‌گیرد که اگر رخ بدهند، شاید ده پلیس هم برای رسیدگی به آن‌ها کافی نباشد.
 
پس تقریباً همه می‌دانستیم که نیروی انتظامی نخواهد توانست «پوششِ اجباری» را محقق کند. «پوشش» مفهومی بود که به لطف آقایانِ دست‌اندرکار، حتی حدودوثغورش هم به‌درستی در قانون نیامده بود! اما «ناامن کردنِ فضای اندام‌نمایی» هدفی بود که تا حدودی می‌شد دنبال کرد.
 
شروع دادوهوارها!
 
ما این اقدام را 10 سال پیش کردیم و اعتراض‌ها هم بلافاصله شروع شد. از این جلسه به آن جلسه می‌رفتیم و توضیح می‌دادیم که «آقاجان! ما فقط داریم با سرریزها برخورد می‌کنیم! فقط با حالت‌های خاص! صرفاً داریم فضا را ناامن می‌کنیم برای اندام‌نمایی‌ها... کار فرهنگی را کسان دیگری هنوز باید بکنند... این اقدام ما مقطعی و لازم است، نه دائمی و کافی!» این‌ها را می‌گفتیم اما چه می‌شد کرد. مخالفت‌ها علنی بود.
 
 
از آن خبرنگار بدنامِ کمپین آزادی‌های یواشکی بگیرید تا برخی روحانی‌های تلویزیونی و مشهور!، خیلی‌ها وسط آمدند و ورزیدگی‌ِ فکری خود را نشان دادند: اخلاقِ زوری ارزش ندارد؛ دین‌داریِ مجبورانه جواب نمی‌دهد؛ حجاب اجباری از اول هم غلط بود!؛ قیدوبند باید از درون بجوشد تا ماندگار باشد؛ الانسانُ حریصٌ علی ما مُنِع!؛ مردم بالغ‌اند و مصلحت‌اندیش لازم ندارند؛ خدا چنین سیطره‌ای را حتی به رسول‌الله – سلام‌الله‌علیه - هم نداده است!؛ به‌زور کسی به بهشت نخواهد رفت؛ حجاب همان حیا نیست؛ مگر محجبه‌ها چه گلی بر سر جامعه زده‌اند؟؛ حجاب کجای اولویت‌های ماست؟؛ چرا بی‌حجابی این‌قدر از دروغ و دزدی و تهمت و غیبت مهم‌تر است؟!!؛ با صدای بلند میگوییم: اسلام چیزهای خیلی مهم‌تری از حجاب دارد که فعلاً روی زمین مانده‌اند!؛ کارنامه‌ی جمهوری اسلامی در خصوص امور مهم‌تر چیست که در خصوص حجاب این‌قدر حساس باشیم؟!؛ شماها انگار تهاجم فرهنگی را خلاصه کرده‌اید در تهاجم یک جنس به جنس دیگر!!؛ حجاب و حیا لازم و ملزوم‌اند اما نسبتشان که به خودشان ربط ندارد! به فرهنگ عمومی ربط دارد!! شاید یک روز هم فرهنگ عمومی «کمترین حجاب» را به «بیشترین حیا» منتسب کرد!...
 
ماجرا این بود که این حرف‌ها گرچه گویندگان را کامروا می‌کرد و بر سکوی قهرمانیِ «متفاوت فکر کردن» می‌نشاند!، اما مرهمی بر «زخم جامعه» نمی‌گذاشت. زخم اینجا بود که به خاطر پوشش‌های اندام‌نما، کودکان ما در کوچه و خیابان و در تعطیلات عریض و طویل و در بی‌برنامگی‌های گسترده، خیلی زودتر از سن رشدِ عقلانی به بلوغ جسمی می‌رسیدند. این مسئله تبعات زیادی داشت. بماند که حتی همسران هم نگران همدیگر شده بودند. بماند که در بعضی محیط‌های کار، به‌وضوح می‌شد کارمندانی را دید که مشغول آب و رنگ همکاران خود شده‌اند و کار مردم روی زمین‌مانده و وقت و انرژی جامعه هدر می‌رود.
 
تزهای قصه وار و کم‌فایده؛ دردهای درمان‌نشده
 
اگر اخلاقِ زوری واقعاً ارزش نداشته باشد؛ اگر قیدوبند حتماً باید از درون بجوشد؛ اگر هرگز کسی «به‌زور» به بهشت نرود؛ و اگر حتی معلوم شود که حجاب، کوچک‌ترین مسئله‌ی اسلام است!، داستان این است که این‌ها دردی از ما دوا نمی‌کند! علما و دانشمندان هرکه هستند؛ و متفکران و روحانیونِ سرشناس هر اندیشه‌ای که در سر دارند، تا وقتی دردهای جامعه را چاره نکنند صرفاً نویسندگانی محترم و منبریانی معزز خواهند بود که به معیشتِ عزتمندانه‌ی خود مشغول‌اند و بس!
 
با بلوغِ زودرسِ کودکان به دلیل «مواجهه با پوشش‌های اندام‌نما» چه باید کرد؟ با زیبایی‌های بدنی‌ای «که دیگر چندان پوشانده نمی‌شوند» چه باید کرد؟ نباید تحریک شد؟ بخشنامه صادر کنیم که کسی تحریک نشود؟! یا بگوییم اگر تحریک شد، بابتش ناراحت نباشد؟! آیا اعلام کنیم که در این زمینه‌ها کسی هراسی به دل خود راه ندهد؟! محیط‌های عمومی را هم مثل محیط‌های خصوصی به امانِ همان خدایی بگذاریم که زمانی می‌گفت بدون حرکت، برکت نمی‌دهد؟! راستی! چرا «مراعاتِ آداب ارتباطی زن و مرد» را برای محیط‌های خصوصی توصیه می‌کنیم؟ فایده‌ی این توصیه چیست وقتی فرزندِ همان خانواده‌ی مبادی‌آداب هم وقتی به خیابان می‌رود دقیقاً با همان چیزی روبرو می‌شود که در خانه مواجه نمی‌شد؟!
 
اگر برخی متفکران خود را از حضرت روح‌الله بصیرتر می‌دانند، اگر گمان می‌کنند پیش از آن‌ها همه نادان بوده‌اند و «عقل» با آن‌ها آفریده شده!، اگر بعضی‌ها غرق‌شده‌اند در توهمِ «آه! من چه متفاوت فکر می‌کنم!»، و اگر عده‌ای حتی ابا نمی‌کنند از مصاحبه کردن با خبرنگاران خائن و درآمدزایی برای فری‌لَنسِرهای فراری(10) ‌، این‌گونه افراد لابد خودشان هم خبر دارند که چندان به درد مردم نمی‌خورند!
 
کسی به «درد» می‌خورد که بگوید «اگر اندام‌نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن، غیراجباری»، آن‌وقت شهوت‌جوییِ زودهنگامِ کودکانِ کنجکاو را با کدام مکانیسم مدیریت خواهیم کرد؟ با کدام شیوه از «تحریکِ بی‌موقعِ نیروی کار» ممانعت به عمل می‌آوریم؟ با چه روشی جلوی «فاصله افتادن میان همسران و سرد شدن روابط زناشویی» را می‌گیریم؟... چقدر از دزدی‌ها و دروغ‌ها و تهمت‌ها و غیبت‌ها و تجاوزها ریشه در «شهوت گرا شدن» آدم‌ها دارد، و «اندام‌نمایی در خیابان و رسانه»‌ شهوت گرایی انسان را افزایش می‌دهد یا کاهش؟! «غیراجباری کردنِ پوشش» چه کمکی به شهوت‌محور نبودنِ انسان‌ها می‌کند؟! و چه دردی از بلوغ‌های زودرس و کم‌انگیزگی‌های شغلی و تحصیلی و خیانت‌های زناشویی مداوا می‌کند؟... 
قصه گفتن و خواب کردنِ بیمار که طبابت نیست!
 
.......................................................................................................................................
پی نوشت:
1-  صحيفه امام، جلد 6، صفحه 329، سخنرانى در جمع روحانيون و طلاب حوزه علميه قم در مدرسه فيضيه، 15 اسفند 1357
2  - مرکز صهبا. (1390). دغدغه‌های فرهنگی: شرح مزجی یکی از بیانات محوری مقام معظم رهبری در سال 1۳۷۳ با استفاده از دیگر بیانات معظم له (صص. 80-82). تهران: موسسه ایمان جهادی.
  3- مرحوم آیت‌الله طالقانی گرچه از مخالفین حجاب اجباری بودند و گمان داشتند که حجاب حتی برای زنان مسلمان هم اجباری نیست! اما در جایی هم گفته بودند که «خانم‌های ما قطع‌نظر از مسلمان بودن، حافظ سنت شرقی هستند و این سنت شرقی، اصالت است. اگر یک کشوری بخواهد مستقل باشد، معنایش این نیست که فقط دروازه‌هایش را محدود کند بر روی دنیا، این است که سنتش را حفظ کند، معارف را حفظ کند، شخصیت‌ها را حفظ کند.. حجاب اسلامی نص صریح قرآن است... آیه حجاب برای شخصیت دادن به زنان است، شخصیت انسانی و ملی‌اش در کشور ما...‌ ما، اسلام، قرآن و مراجع دینی می‌خواهند زنان ما شخصیتشان حفظ بشود..»
4  - «فیلم سلطان و شبان درست شده بود، سریال قشنگی بود اما زن‌های بدحجاب در آن بودند. خشکه‌مقدس‌ها خیلی سروصدا راه انداخته بودند. من رفتم به امام گفتم که چنین چیزی است و خیلی خوب است یعنی مردم را مشغول می‌کند و یک مقدار جالب است و جنبه‌های هنری‌اش هم خوب است ما خودمان ازلحاظ اینکه مردم به صداوسیما علاقه‌مند بشوند موافقیم ولی ازلحاظ شرعی شبهه دارد. شما یک شماره این سریال را ببینید اگر اشکال دارد، ما این را پخش نکنیم. ایشان دیده بودند، فردا به من گفتند نه خوب است پخش کنید...» یکی از خاطرات شخصی که آقای اکبر هاشمی رفسنجانی از حضرت امام نقل کرده‌اند؛ گزیده مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی، سال 1390 
5  - بررسی ضوابط و مقررات پوشش دانشجویان در دانشگاه‌های مطرح دنیا
6  - تا 1384، مسئله‌ی حجاب در کشور ایران «سه» قانون روشن و مشخص داشت:
اول - برابر ماده‌ی 102 قانون تعزيرات مصوب 1362 مجلس شورای اسلامی هر كس علناً در انظار و اماكن عمومي و معابر تظاهر به عمل حرامي نمايد علاوه بر كيفر عمل تا 74 ضربه شلاق محكوم مي‌گردد و درصورتی‌که مرتكب عملي شود كه نفس عمل داراي كيفر نیست ولي عفت عمومي را جریحه‌دار نمايد، فقط تا 74 ضربه شلاق محكوم مي‌گردد. 
تبصره: زناني كه بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند، به تعزير تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهند شد.
دوم - برابر مواد 2 و 4 قانون نحوه رسيدگي به تخلفات و مجازات فروشندگان مصوب 1365 مجلس شورای اسلامی کسانی که در انظار عمومی وضع پوشیدن لباس و آرایش آنان خلاف شرع و یا موجب ترویج فساد و یا هتک عفت عمومی باشد، توقیف و خارج از نوبت در دادگاه صالح محاکمه و حسب مورد محکوم می‌گردند به یکی از مجازات: یک - تذکر و ارشاد. دو - توبیخ و سرزنش. سه - تهدید. چهار -  ۱۰ تا۲۰ ضربه شلاق یا جریمه نقدی از ۲۰ تا۲۰۰ هزار ریال برای استفاده‌کننده. پنج - ۲۰ تا۴۰ ضربه شلاق یا جریمه نقدی از ۲۰ تا۲۰۰ هزار ریال در مورد استفاده‌کننده. و برابر تبصره‌ی 2 از ماده‌ی 2 همین قانون، مجرمي كه كارمند است علاوه بر مجازات فوق‌الذکر به يكي از مجازات زير محكوم می‌شود: یک - انفصال موقت تا دو سال. دو - اخراج و انفصال از خدمات دولتي. سه - محروميت از استخدام به مدت پنج سال در كليه وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها و نهادها و ارگان‌های عمومي و دولتي.
سه - برابر ماده 638 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 مجلس شورای اسلامی هركس علناً در انظار و اماكن عمومي و معابر تظاهر به عمل حرامي نمايد، علاوه بر كيفر عمل، به حبس از ده روز تا دو ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم می‌گردد و درصورتی‌که مرتكب عملي شود كه نفس آن عمل داراي كيفر نیست ولي عفت عمومي را جریحه‌دار نمايد، فقط به حبس از ده روز تا دو ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهد شد. و باز برابر با تبصره‌ی همین ماده زناني كه بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند، به حبس از ده روز تا دو ماه و يا از پنجاه‌هزار تا پانصد هزار ريال جزاي نقدي محكوم خواهند شد.
چرا بی‌حجابی جرم است؟ - از منظر حقوقی، اگر قوانین ذکرشده را به‌درستی «رکنِ قانونی» جرم بدحجابی در نظر بگیریم، «رکنِ مادی» این جرم نیز روشن است: عنصر «آسیب‌زننده» که پوششِ «خلاف شرع» یا «موجب ترویج فساد» و یا «موجب هتک حرمت عمومی» دارد، «ثبات اخلاقی اجتماع» را به مخاطره می‌اندازد و موجب پدید آمدن عنصر «آسیب‌دیده» می‌شود. و دست‌آخر «رکن معنوی» این جرم نیز دقیقاً در هنگام شکل‌گیری «نيت و انديشه» ی فرد برای سرپیچی از «قانونِ الزام‌آور کشور» حاصل می‌شود. دقت کنیم که اصلاً نیازی نبود که هر سه رکن محقق شود. یعنی وجود همان قوانین (رکن قانونی) برای جرم انگاری این رفتار کفایت می‌کرد اما خصوصاً در مورد بدحجابی، ازقضا هر سه رکن «جرم بودن» در اغلب موارد رخداد این جرم حضور دارند. بدین معنا که اغلب مجرمین این حوزه هم قانون را نادیده گرفته‌اند (رکن قانونی)، هم می‌دانسته‌اند که دارند چنین می‌کنند (رکن معنوی)، و هم به ثبات اخلاقی جامعه آسیب‌زده‌اند. (رکن مادی)
7  - «در ایران ۸۰ درصد دختران دبیرستانی با یک پسر دوست هستند و حتی ممکن است ارتباط جنسی هم داشته باشند که خانواده‌ها و مسئولین مدارس از این موضوع بی‌اطلاع هستند... نوجوانان آگاهی کافی نسبت به این مسئله ندارند و ارتباطاتشان به ازدواج منجر نمی‌شود که این امر مطمئناً پیامدهای ناگواری را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.. در حدود ۲۰ سالی که من در این زمینه تحقیق و پژوهش انجام داده‌ام، در نامه‌هایی که از سوی ۸۵ درصد از دختران در خصوص ارتباط‌های عاشقانه دریافت کرده‌ام مربوط به سن ۱۲ تا ۲۵ سالگی بوده و ۱۵ درصد از نامه‌ها مربوط به پسران بین ۱۴ تا ۱۷ ساله است. در این میان دختران بیش از پسران آسیب‌پذیر بوده و با پیامدهای بیشتری در این خصوص مواجه خواهند شد.»؛ دکتر محمود گلزاری عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی؛ اینجا
8  - نمایش تصاویر بانوان ساپورت‌پوش در مجلس
9  - برابر قانون «راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» مصوب 1384 شورای عالی انقلاب فرهنگی، نیروی انتظامی ازجمله موظف است به «اعلام حدود و ضوابط قانوني عفاف و ملاك‌هاي بدحجابي در جامعه به‌منظور تشخيص مصاديق آن»، «الزام اتحاديه‌ها، سنديكاها و صنوف در مقابله با بدحجابي»، «تذكر به افراد بدحجاب و برخورد با آن‌ها طبق ضوابط قانوني در اماكن عمومي شهر»، «برخورد قانوني با افراد خياباني، افراد بدحجاب و باندهاي اصلي فساد و فحشا»، «نظارت و كنترل قانوني و اصولي بر وضعيت اماكن تفريحي و عمومي نظير پارك‌ها، سالن‌هاي سينما، سالن‌ها و اماكن ورزشي، كوهستان‌ها، سواحل دريايي، جزاير، مناطق آزاد تجاري، فرودگاه‌ها، پايانه‌ها»، «ممانعت از توليد، توزيع و نمايش محصولات سمعي و بصري غیرمجاز و نمايش لباس‌هايي كه موجب بی‌عفتی و بدحجابي مي‌شوند»، «كنترل و نظارت جدي بر رعايت حدود و ضوابط قانوني عفاف در مجتمع‌هاي مسكوني، برج‌ها و شهرك‌ها از طريق مديريت بر این‌گونه اماكن»، «الزام برگزارکنندگان جشن‌ها و مراسم عروسي به رعايت شئون اسلامي و كنترل افراد شرکت‌کننده در آن و برخورد جدي با مراكز غیرقانونی و فاقد مجوز»، «نظارت مستمر بر اماكن تجاري عمومي شامل فرودگاه‌ها و مجتمع‌هاي مسكوني، نمايشگاه‌ها و ... بر نحوه پوشش و بازرسي از اين اماكن در رفع بدحجابي»، «توقيف خودروهاي دولتي كه سرنشينان آن شئون اسلامي را رعايت نمي‌كنند»، «اعلام نظر در خصوص فعاليت‌ يا عدم فعاليت بخش‌هايي كه مي‌تواند موجب ترويج فساد شوند» / متن كامل قانون گسترش راهكارهاي اجرايي عفاف و حجاب
10- Freelancer | شخصی که به معنای «کارمند کسی یا جایی بودن» شاغل نیست بلکه به‌صورت ساعتی یا پروژه‌ای با برخی مجموعه‌ها کار می‌کند و دستمزد می‌گیرد «فری‌لَنسِر» نامیده می‌شود. بعضی از مهم‌ترین خبرنگاران ایرانی فراری مقیم خارج از کشور فری‌لنسر هستند و همزمان با چندین مجموعه به‌صورت پروژه‌ای کار می‌کنند. (مانند معصومه علی نژاد قُمکیلایی مشهور به مسیح علی نژاد!) درآمد این افراد کاملاً به کیفیت کارشان وابسته است و هر اقدامی که به غنای محصولات رسانه‌ای آن‌ها کمک کند سبب افزایش درآمدشان می‌گردد. یکی از روش‌های مرسوم این افراد برای بالا بردن کیفیت کار و افزایش دستمزد، گرفتن مصاحبه تلفنی با شخصیت‌های مشهور در داخل کشور است. بسیاری از شخصیت‌های وطن‌پرست و دین‌دار داخلی هم نمی‌دانند که مصاحبه کردن با این عناصر دقیقاً به افزایش درآمد آن‌ها می‌انجامد و مهم‌ترین دلیل تماس هم همین است! اگر گفته می‌شود که شخصیت‌ها از مصاحبه با خائنین پرهیز کنند به این خاطر است که این نیروها کارمند جایی نیستند که دستمزدی دائمی داشته باشند. درواقع از طریق همین مصاحبه‌ها زندگی می‌کنند و از شخصیت‌های نظام جمهوری اسلامی بعید است که لوازم زندگی خائنین را – تا وقتی توبه اجتماعی نکرده‌اند - فراهم کنند
 
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ | فرهنگ نیوز

    www.farhangnews.ir/content/127560
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ اگر اندام‌نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن، غیراجباری»، آن‌وقت شهوت‌جوییِ زودهنگامِ کودکانِ کنجکاو را با کدام مکانیسم ...

  • تصاویر برای آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟گزارش تصاویر
    • نتیجه تصویری برای آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟
    • نتیجه تصویری برای آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟
    • نتیجه تصویری برای آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟
    • نتیجه تصویری برای آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟
    تصاویر بیشتر برای آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟

  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ - پایگاه مقاومت جنگ نرم ...

    movahed-danesh.loxblog.com/cat/55/0/%20عفاف%20و%20حجاب.htm
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ اگر اندام‌نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن، غیراجباری»، آن‌وقت شهوت‌جوییِ زودهنگامِ کودکانِ کنجکاو را با کدام مکانیسم مدیریت خواهیم کرد؟
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ - افلاکیها - ساخت وبلاگ

    aflakiha.cofeblog.ir/post/9
  • برچسب ها : آیا حجاب اجباری اول اشتباه بود, آیا, حجاب, اجباری, اول, اشتباه, بود,. [ شنبه 23 خرداد 1394 ] [ 23:59 ] [ ] ...
  • آيا حجاب اجباري از اول اشتباه بود؟ - بهترین های روز

    www.bestofday.ir/text-201506112242126917
  • ۶ روز پیش - آيا حجاب اجباري از اول اشتباه بود؟ ... آيا در اين ميان، هيچ رقيقه شهواني وجـود ندارد؟ چه کسـي مي تواند چنين ادعايـي بکند؟ خب خيلي از افراد کـه جوان ...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ - اهل ایران

    ahleiran.ir/2015/06/11/آیا-حجاب-اجباری-از-اول-اشتباه-بود؟-2/
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ «یکی از روشنفکران فعالِ معروف که قبل از پیروزی انقلاب، اندک مقالات خوبی هم با امضای مسـتعار در ... «یکی از ...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟

    ketabesabz.com/webgardi/id/18722/آیا-حجاب-اجباری-از-اول-اشتباه-بود-
  • « لینک بعدی لینک قبلی ». اشتراک گذاری: Facebook Twitter Cloob. » جدیدترین لینک‌ها. آموزش رمزگذاری مرورگر گوگل کروم برای محافظت از اطلاعات شخصیآبیاری ...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ / پارس

    khabarfarsi.com/ext/13079495
  • به گزارش پارس به نقل از فرهنگ نیوز، «یکی از روشنفکران فعالِ معروف که قبل از پیروزی انقلاب، اندک مقالات خوبی هم با امضای مستعار در روزنامه ها به دست چاپ می ...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ | ایراتو

    irato.ir/fa/news/319816/آیا-حجاب-اجباری-از-اول-اشتباه-بود؟/
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اگر اندام‌نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن، غیراجباری»، آن‌وقت شهوت‌جوییِ زودهنگامِ کودکانِ کنجکاو را با کدام مکانیسم مدیریت خواهیم کرد؟
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ - شهرخبر

    www.shahrekhabar.com/analysis/1433862540862846
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ ... آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ گوگل پلاس · فیس نما · کلوب · linkedin.
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ :: دانلود فیلم جدید

    takshop.blog.ir/.../آيا%20حجاب%20اجباري%20از%20اول%20اشتباه%20ب...
  • ۷ روز پیش - آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ خلاصه ای از مطلب : ادامه این مطلب : آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ مطالب دیگر در مورد این مطلب : --» آیا حجاب ...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ - تهران پرس

    tehranpress.com/fa/news-details/.../آیا-حجاب-اجباری-از-اول-اشتباه-بود؟/
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ به گزارش تهران پرس، دویست و بیستمین شماره روزنامه الکترونیکی سراج24 منتشر شد. این روزنامه قصد دارد مهم ...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ | وطن

    vatann.com › اجتماعی
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اگر اندام‌نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن، غیراجباری»، آن‌وقت شهوت‌جوییِ زودهنگامِ کودکانِ کنجکاو را با کدام مکانیسم مدیریت خواهیم کرد؟
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ | اخبار روز

    atdesign.ir/آیا-حجاب-اجباری-از-اول-اشتباه-بود؟/
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ ۱۳۹۴-۰۳-۲۱. «یکی از روشنفکران فعالِ معروف که قبل از پیروزی انقلاب، اندک مقالات خوبی هم با امضای مسـتعار در روزنامه‌ها به دسـت ...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ - فری دانلود:مرکز دانلود ...

    www.freedanload.com › آخرین اخبار › اخبار داغ
  • ۳ روز پیش - آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ آیا حجاب اجباری از اول اشتباه ... آیا سایت‌های همسریابی غیرمجاز را می‌شناسید؟! 6 ساعت پیش. افزایش ناباورانه قیمت ...
  • اخبار ایران و جهان|سامانه اطلاع رسانی سراج۲۴ | حمید روحانی ...

    seraj24.ir/fa/news.../روزنامه‌-الکترونیکی‌-سراج-24‌-شماره-220+لینک/
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - حمید روحانی: هاشمی رفسنجانی با نگاه مصدق سیاست را آموخت نه با تفکر امام/ آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟/ صدور مجوز کنسرت خواننده ماهواره!
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ - آریامو|اخبار|آخرین اخبار

    ariamo.ir/آیا-حجاب-اجباری-از-اول-اشتباه-بود؟/
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ اگر اندام‌نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن، غیراجباری»، آن‌وقت شهوت‌جوییِ زودهنگامِ کودکانِ کنجکاو را با کدام مکانیسم ...
  • حجاب اجباری؛ اولویت ها و اقتضائات فرهنگی جامعه - مشرق نیوز ...

    www.mashreghnews.ir/.../حجاب-اجباری-اولویت-ها-و-اقتضائات-فرهنگی-ج...
  • ۷ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - حجاب اجباری؛ اولویت ها و اقتضائات فرهنگی جامعه ... زائری: موضع من دفاع از حجاب است/ قویاً معتقدم سیاست حجاب اجباری، اشتباه بود ... کنم؛ اما به دو دلیل قبول نکردم: اول اینکه به آن دامن زده نشود، و دیگر اینکه تلقی نگردد که ما ... را نبندند می میرند؛ اما آیا ما کاری کرده ایم که مردم بفهمند بدون حجاب نمی توانند زندگی کنند؟
  • گفتگو با محمدرضا زائری: حکومت از تجربه ها یاد بگیرد، ...

    mystealthyfreedom.net/fa/blog/10/
  • ۸ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - قبل از انقلاب یک اتفاقی افتاده که به اجبار در دوره ی پهلوی اول حجاب از سر زنها ... سوال من این است که آیا واقعا فکر می کنید رای به جمهوری اسلامی یک ...
  • الف - با وجود این تلویزیون، وجود حجاب معجزه است/ بجای عدالت ...

    alef.ir/vdcew78wejh8fwi.b9bj.html?270224
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - من معتقدم یکی از اشتباهات ما در جمهوری اسلامی اجبار حجاب بوده است. ... حجاب داشته باشد، دولت باید به وی بگوید اگر می‌خواهی حجاب داشته باشی اول باید مسلمان بشوی .... با این وضعیت فساد آیا می‌شود انتظار پاکدامنی و عفت و حیا داشت؟
  • زائری: الزام و اجبار به حجاب از اول اشتباه بود - Bartarinha.IR ...

    www.bartarinha.ir › اخبار روز › اخبار اجتماعی
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - زائری: الزام و اجبار به حجاب از اول اشتباه بود حجاب،حجت‌الاسلام والمسلمین ... که طی سال‌ها از یک زن چادری در ذهنش شکل گرفته آیا علاقه‌مند به چادر می‌شود؟
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟

    news.hadafsaz.ir/?p=63648
  • QAM.IR · لينك قبلي · لينك بعدي.
  • ایات مربوط به امربه معروف و نهی از منکر - لوزاف

    luzaf.ir/s26907_ایات+مربوط+به+امربه+معروف+و+نهی+از+منکر
  • ..آن گاه که قائم ما قیام کند، خدا آفت را از شیعیان ما بزداید و دل هایشان را چون پاره های آهن .... www.aviny.com. آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ اگر اندام‌نمایی آزاد شد و ...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ - پربیننده ترین اخبار

    www.jahanekhabar.com/news/8477
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ بازدید: 0. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از فرهنگ، «یکی از روشنفکران فعالِ معروف که قبل از پیروزی انقلاب، اندک ...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ - دانلود فیلم جدید

    takdl.ir/?p=24576
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ بازدید : 2 views. دسته : دسته‌بندی نشده. «یکی از روشنفکران فعالِ معروف که قبل از پیروزی انقلاب، اندک مقالات خوبی هم با امضای ...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ | افکار نیوز

    vista.ir/cdn/22136554/آیا-حجاب-اجباری-از-اول-اشتباه-بود؟
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ اگر اندام‌نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن، غیراجباری»، آن‌وقت شهوت‌جوییِ زودهنگامِ کودکانِ کنجکاو را با کدام مکانیسم ...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟

    123t.ir/60636_آیا-حجاب-اجباری-از-اول-اشتباه-بود؟.html
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اگر اندام‌نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن، غیراجباری»، آن‌وقت شهوت‌جوییِ زودهنگامِ کودکانِ کنجکاو را با کدام مکانیسم مدیریت خواهیم کرد؟
  • آیا حجاب اجباری با اجبار در بی حجابی یکی است - باغ مخفی - 1

    secretgarden.blogsky.com/1387/11/05/post-449/
  • از نظر گروه اول این عقیده که حجاب اجباری اشتباه است باعث می شود که هم خودشان در نظر خودشان روشنفکرتر بیایند و هم در نظر دیگرانی که دیندار به حساب نمی آیند اما در ...
  • کرسی «آزاداندیشی» در قم: «سیاست حجاب اجباری کاملا اشتباه ...

    www.radiofarda.com/content/f14_protest_against.../27042043.html
  • ۸ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در مراسمی که به عنوان «اولين کرسی آزادانديشی با موضوع حجاب اجباری؛ اولويت‌ها و ... که سياست حجاب اجباری کاملا اشتباه است به اين دليل که اگر روزی حجاب آزاد بود يا من .... اولا چون حجاب رو از اول انقلاب در لیست اصول انقلاب قرار داده ... ببین آیا همان نوح و سایر پیامبران آیا از مردم پول و دستمزد دریافت کرده اند که تو آنان ...
  • متن کوتاه برای شهدای غواص - لوزاس

    luzac.ir/s20551_متن+کوتاه+برای+شهدای+غواص
  • ۴ روز پیش - به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دانشگاه آزاد در ادامه فعالیت‌های حاشیه‌ساز .... www.aviny.com. آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟
  • انقلابهای عربی نشانه ای از نشانه های الهی است

    www.rohama.org › غیر فعال › سياسي ( مسائل روز)
  • وی با استناد به آیات قرآنی مبنی بر اینکه چشم، گوش و قلب انسان مسئول هستند، خاطر نشان کرد: نباید از قرآن برداشت اشتباه کرد. ... آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟
  • 【کرسی "آزاداندیشی" در قم "حجاب اجباری" کاملا اشتباه است .. ...

    www.cloob.com/.../..............【کرسی_%26quot%3Bآزاداندیشی%26quot...
  • ۹ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - از اول به آخر. کامنت بنویسید... خسته ام خدا , ... ایا حجاب در دوران پیامبر صلوات الله علیه و آله برای یهودیها هم اجبار بوده؟یهودیهایی که در قلعه ی ... اینها همش در مورد اصل حجاب بود و من اصلا در مورد اصل حجاب حرفی ندارم.واقعا دوست من منظور منو ...
  • تاریخ ایرانی - اعظم طالقانی: پدرم با اجباری شدن حجاب مخالف بود

    tarikhirani.ir/fa/.../اعظم.طالقانی:.پدرم.با.اجباری.شدن.حجاب.مخالف.بود.htm...
  • «حتی برای زن‌های مسلمان هم در حجاب اجباری نیست، چه برسد به اقلیت‌های مذهبی. ... طالقانی در دورانی عضو شورای مرکزی جبهه ملی دوم و پس از آن نهضت آزادی بود. ... جمله‌ای از طالقانی در ماه‌های اول انقلاب تیتر روزنامه‌ها شد «حجاب اسلامی است ولی الزامی نیست» چه شد که ... آیا آیت‌الله طالقانی شما را به عنوان دخترشان به داشتن حجاب تشویق می‌کردند؟
  • آیا مادر امام سجاد(ع) ایرانی و دختر یزدگرد ساسانی است - پایگاه ...

    namayande.com/.../آیا-مادر-امام-سجاد-ع-ایرانی-و-دختر-یزدگرد-ساسانی-اس...
  • ۳ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ .... آیا در این جا نمى‏‌توان نوعى ایرانى‏‌گرایى افراطى را دید که به خیال خود به دلیل پیوند خوردن نسل ساسانیان با ...
  • چاپارک - آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟

    chaparak.ir/detail/News/4815448
  • ... آغاز نشست کارشناسی ایران و 1+5 · غرویان: آیا معنای پاک ترین دولت را داشتن همین بود؟ / دعوای رحیمی و احمدی نژاد نمونه ای از رفاقت های سیاسی است · نیازمند پرداختن ...
  • حجاب قانونی یا حجاب اجباری | حسین سوزنچی

    www.souzanchi.ir/veil-forced-or-legal/
  • ۲ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - 2) آیا این حکم اسلام، یک حکم شخصی برای زنان است یا یک حکم اجتماعی؟ ... الزام حجاب پدید آید: اول اینکه در مقاطعی، افرادی تندرو (نه در مقام قانون‌گذار یا ... نتیجه می‌گیرند که «یکی از اشتباهات ما در جمهوری اسلامی اجبار حجاب بوده است»!
  • اجبار به حجاب اشتباه است. به مردم نگوییم چه‌جوری باشید ...

    www.zaeri.com/node/138
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - آيا مردم آگاه و هميشه در صحنه محرم نيستند؟ چرا روحانی‌ها در خارج از ... من معتقدم که الزام و اجبار به حجاب از اول در کشور اشتباه بوده است. یعنی یک ارزش ...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟

    www.newsyab.ir/1161714/آیا-حجاب-اجباری-از-اول-اشتباه-بود؟.html
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ ... بود؟,حجاب,آیا,از,اشتباه,اجباری,اول,
  • نمایشگاه دیواری "بصیرت" - Oruj.ir| عروج

    www.oruj.ir/view/3221/نمایشگاه-دیواری-بصیرت-
  • ۴ روز پیش - آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ بخش‌های خواندنی کتاب «دیدم که جانم می‌رود» · مجموعه پوسترخطوط قرمز مذاکره · توصیه‌های حجت الاسلام و المسلمین ...
  • آیا امام با حجاب اجباری موافق بودند؟ - تبیان

    www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=123820
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ ه‍.ش. - این مقاله دلیل اجباری شدن حجاب را از دیدگاه بنیانگذار انقلاب بیان می کند: ... بنابر این از همان روزهای اوّل انقلاب به مسئولان دولت وقت، برای جلوگیری از بی حجابی .... آیا از خودخواهی و هوای نفسه. .... اجباری كردن حجاب كاری كاملا اشتباه بود.
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ | اخبار گروه فناوری لرستان

    itlor.ir/news/آیا-حجاب-اجباری-از-اول-اشتباه-بود؟/
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اگر اندام‌نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن، غیراجباری»، آن‌وقت شهوت‌جوییِ زودهنگامِ کودکانِ کنجکاو را با کدام مکانیسم مدیریت خواهیم کرد؟
  • نظر آیت الله طالقانی درباره حجاب دانلود كت - درباره ی ما

    find.diacoweb.ir/.../Ysdio2KfYsdmHLdit2KzYp9io&title=نظر-آیت-الله-...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ اگر اندام‌نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن غیراجباری آن www aviny com http www aviny com. سید محمود علائی معروف به آیت‌الله طالقانی ...
  • کاروانسراها؛ نقطه تبادل فرهنگ‌ها و اندیشه‌ها - طلوع یزد

    tolueyazd.ir/?p=35840
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ ... اشاره به مهم‌ترین دوره ساخت این کاروانسراها گفت: دوره شاه عباس اول صفوی مهم‌ترین دوره رونق ساخت کاروانسراها بود ...
  • IranWire | کمپین اطلاع رسانی یک روحانی علیه حجاب اجباری

    iranwire.com/features/7577/
  • ۸ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا واقعا اقدام نظام جمهوری اسلامی اشتباه بوده است یا سنخ تحلیل ایشان؟" ... حجاب اجباری کاملا اشتباه است به اين دليل که اگر روزی حجاب آزاد بود يا من ...
  • پول لای قرآن شب نیمه شعبان - 99 ایکس

    search.anboh.com/q/پول+لای+قرآن+شب+نیمه+شعبان
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود اگر اندام نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن غیراجباری آن. سایت عاشقانه AloneBoy com. بزرگترین سایت عاشقانه ایرانی دانلود آهنگ های ...
  • آیا ما برای حضور زنان در ورزشگاه ها انقلاب کردیم؟ - بانو پرس

    banoopress.ir/?p=20252
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ ... هستند که در پاسخ به این افراد باید گفت آیا مردم ایران انقلاب کرده‌اند تا بانوان در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند.
  • داعش اخبارهای جدید داعش و عکس های جدید داعش با کیفیت - لوزاا 2

    2.luzaa.ir/s21342_داعش+اخبارهای+جدید+داعش+و+عکس+های+جدید+داعش+با+...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ اگر اندام‌نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن، غیراجباری، آن .... دزفول دانلود • دانلود آهنگ فیلم مد خبر ر. عکس های جدید جنیفر لوپز و معشوقش ...
  • آیا حجاب مخصوص زنان است؟ | فرهنگ نیوز

    www.farhangenews.ir/content/46717
  • ۹ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش. - اما، پوشش،ستر یا آن چه امروز نامش را حجاب گذاشته‌ایم، بر همگان واجب است و نه فقط بر دختران و زنان. هر چند که ... آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ | - دسته‌بندی نشده

    kiahost.ir/2015/06/11/آیا-حجاب-اجباری-از-اول-اشتباه-بود؟/
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - «یکی از روشنفکران فعالِ معروف که قبل از پیروزی انقلاب، اندک مقالات خوبی هم با امضای مسـتعار در روزنامه‌ها به دسـت چاپ می‌سپرد، اوایل انقلاب با ما ...
  • آیا شنبه ۲۹ آذر تعطیل است؟ / آیا دوشنبه ۱ دی تعطیل است ...

    www.ghatar.com/.../آیا-شنبه-29-آذر-تعطیل-است؟-آیا-دوشنبه-1-دی-تعط...
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ... تورهای تابستان 94. ایستگاه اول; واگـن هـا ... آیا شنبه ۲۹ آذر تعطیل است؟ / آیا دوشنبه ۱ دی ... آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ میخ محکم دستگاه ...
  • حجاب اجباری به قدر قدرت و مصلحت شدنی است - حجاب نیوز

    hejabnews.ir/1555/حجاب-اجباری-به-قدر-قدرت-و-مصلحت-شدنی-است/
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا حکومت می تواند به اجبار حجاب را اعمال کند؟ ... در این موقعیت می گویند اگر وقت نماز وسعت داشت وظیفه داریم اول مسجد را تطهیر کنیم؛ اما در .... بحث این است که ما از زمان انقلاب تا حالا یک تصویر اشتباهی از دولت داریم و آن این است که ...
  • امروز پیشرفت ایران اسلامی دشمنان را وحشت‌زده کرده است - لوزا ...

    luzanews.ir/p74387_امروز+پیشرفت+ایران+اسلامی+دشمنان+را+وحشت‌زده...
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پایگاه خبری فرهنگ انقلاب اسلامی بررسی حجاب در کشور آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود. هفته نامه سیاسی فرهنگی اجتماعی دی. كلیه حقوق مادی و ...
  • رنج بند|rangebadwww.‎شهوانی‎.com - دانلود

    nasleweb-blogir.rangeband.com/list/www.‎شهوانی‎.com.html
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - بررسی حجاب در کشور آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ گروه فرهنگی فرهنگ نیوز: «یکی از روشنفکران فعالِ معروف که قبل از پیروزی انقلاب، اندک ...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟

    rezapatogh.ir/news/?p=102274
  • ads. لينك قبلي · لينك بعدي.
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟

    www.tahajomnews.ir/370631-آیا%20حجاب%20اجباریل%20اشتباه%20بو...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟-پارس نیوز|خبر پو,مرجع اخبار و نیازهای اینترنتی.
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ - بزرگترین مرجع دانلود ...

    lookiran.ir/آیا-حجاب-اجباری-از-اول-اشتباه-بود؟/
  • کوتاه قدی، بیماری است؟ | خبرپیچ

    khabarpich.ir/fa/news/1162626/کوتاه-قدی-بیماری-است؟/
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تبحر ویژه در اشتباه گرفتن منتقدان با آمریکا! ... ۵. آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ ... آیا خداوند توبه فردی که گناه نامشروع داشته را می پذیرد؟
  • آیا خدا حجاب را واجب کرده است؟ -1 - فرارو

    fararu.com/fa/news/46563/آیا-خدا-حجاب-را-واجب-کرده-است-1
  • بسیاری از خانم هایی که حجاب کامل ، یا همان حجاب اسلامی ، را رعایت نمی کنند بر این تصور ... شکل های مختلف خواسته اند به زور، حجاب را در ایران بر پا دارند، نمی توانند این اجبار تلخ را .... اسلام طرفدار فرضیه اول است . .... آیا ساخت برج میلاد اشتباه بود؟ ۱.
  • کدام آیه قرآن درباره حجاب است؟ | شهر سوال

    www.soalcity.ir/node/452
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ ه‍.ش. - اما چون قدم اول را برنداشته اند، لزوم قدم دوم به آنها گفته نشده است. ... ملت ایران این جوریه یا کشور های عربستان و عراق ، نه اشتباه میکنی اگه یه خانم شان منزلت خودشو حفظ کنه- ..... آیا به نظر شما این اجبار با اجبار بر بی حجابی فرقی داره؟
  • نایب‌قهرمان المپیک ششم شد | خبرخوان نکته نیوز

    link.9ktenews.com/143719/نایب‌قهرمان-المپیک-ششم-شد
  • ۷ روز پیش - 4 اشتباه استراتژیک مردان ایرانی! ... آیا فرمانده سعودی درپی اصابت موشک اسکاد کشته‌شد؟ نمایندگان ایران .... آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟
  • مجله اینترنتی دخت‌ایران » یادداشت » حجاب اجباری یا اختیاری

    www.dokhtiran.com/note/1392_11_01/002588.php?q=print
  • آیا کشورهای مسلمان می‌توانند زنان را در پذیرش حجاب یا ترک آن آزاد بگذارند؟ ... و پس از آن در راس همه تبدیل به «ستر» گردد که اخیرا به اشتباه، آن را «حجاب» می‌نامند! «ستر» واژه زیبایی بود که کم‌کم تبدیل به پرده‌نشینی یا حجاب گردید و چه خوب بود ... گزاره اول: با کمی دقت در متون اصلی دین ـ آیات و روایات ـ برمی‌آید که حجاب امری واجب است ...
  • موسسه فرهنگی هنری کاربردی خیبر

    reihane.ir/
  • موضوعات عفاف و حجاب، خانواده، نقد فمنیسم انتشارات تلاوت آرامش hijab hejab kheybar ... آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ ... آیا خودنمایی به انسان شخصیت میدهد.
  • دانلود ترجمه کتاب زبان فنی استاد حقانی موضوع رابطه بین ...

    gonzo.ir/.../دانلود+ترجمه+کتاب+زبان+فنی+استاد+حقانی+موضوع+رابطه...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود اگر اندام نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن غیراجباری آن. سخنرانی های استاد سید حسن ضیائی. مجموعه مداحی و مناجات های علی فانی تعداد ...
  • تـراخـتـور نـیـوز - عکس / نیم‌صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز ...

    www.trakhtornews.com/news?id=2421313&title...اول...امروز،...
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - عکس / نیم‌صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز، 21 خرداد. ... حجاب و عفاف در ادارات و موسسات با حساسیت عملی شود ... آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟
  • آیا حجاب در ایران اجباری‌ست یا قانونی؟ - بولتن نیوز

    www.bultannews.com › صفحه نخست › فرهنگی
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وی در بخشی از صحبت‌هایش به مقوله‌ی حجاب اجباری در ایران پرداخته و وجود آن را ... در نقد این مقوله باید اول به عنوان این کرسی آزاداندیشی پرداخت و باید پرسید ...... اگر تفسیر لا اکراه فی الدین به همین سادگی و اشتباهی بود که عوام از آن ...
  • فیلم: نسخه کامل برنامه «۳۶» تلویزیون درباره حجاب را تماشا ...

    www.tabnak.ir › صفحه نخست › فرهنگي
  • ۴ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - این پرسش کننده خانم در پاسخ به زائری گفت: در درجه اول با توجه به نام گذاری ... بعد از چند دقیقه برگشتند و گفتند: «ما دو سؤال داریم؛ یک، آیا مسلمان ... وقتی حجاب اجباری بود، این حرف‌ها چه معنی دارد؟ ..... افراط و تفریط هر دو اشتباه است
  • مشاهده متن کامل خبر

    betanews.ir/goto-36777
  • اگر اندام‌نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن، غیراجباری»، آن‌وقت شهوت‌جوییِ زودهنگامِ کودکانِ کنجکاو را با...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟

    hadafha.ir/?p=62753
  • اخبار مرتبط. واکنش نماینده اقلیم در تهران به خبر درگذشت بارزانی · شهریه ۱۲ میلیونی در برخی مدارس! پوری حسینی: استقلال و پرسپولیس از لیست واگذاری خارج ...
  • نتایج لاتاری 2016 - مجله BM

    bm-kerman.ir › مهاجرت › مهاجرت آمریکا
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - اشتباهاتی از این قبیل اشتباه در تاریخ تولد یا املای اسم فامیلی و امثال آن ..... برای مثال سال گذشته در روز اول اعلام نتایج نقص فنی به وجود آمده بود و نتایج به ...... چون من شنیدم واکسن هپاتیت فقط برای افراد زیر هجده سال اجباری هست که ایا این صحت داره ؟ ...... شما می توانید با حجاب و روسری در زمان مضاحبه حاظر باشید.
  • تکلیف سه ملی پوش مشخص شد - زیروبو - مرجع وب فارسی

    www.zirobo.com/تکلیف-سه-ملی-پوش-مشخص-شد/
  • ۲ روز پیش - ... این تصور که دولت نسبت به مسجد وظیفه ندارد، اشتباه است · مهدوی‌کیا: با دست ... آهنگ عاشق میشم از فرهاد دهقان · آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟
  • دانلود دعای سمات کتاب pdf ترجمه فارسی - جستجوگر هوشمند ...

    u-ads.ir/.../Yudin24wt2LPZhdin2Kot2YfZhdix2KfZhy3YqNinLdiq2LH...
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ اگر اندام‌نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن، غیراجباری، آن www aviny com. فروش کالا اینترنتی فروش کالا پستی کتاب الکترونیکی ...
  • حجاب؛ امر ایمانی یا اجباری؟ | نشریه معارف نهاد مقام معظم رهبری ...

    www.maarefmags.com/node/3180
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - سوم: اگر در جامعه از سوی حکومت و یا مردم اجبار به حجاب شود، عنصر ... نکته اول آن‌قدر غیرمنطقی و احساسی است که نیازمند پاسخ نیست. ... بدحجابی در جامعه، حکومتی شدن و اجبار حجاب باشد، سخنی کاملا اشتباه و ... آیا علت بی‌حجابی یا بدحجابی در زمان طاغوت یا در دیگر کشورهای اسلامی را نیز باید همین‌گونه تحلیل کرد؟
  • حجاب اجباری بایگانی - تالار چت

    talarchat.org/category/حجاب-اجباری/
  • ۷ روز پیش - دسته: حجاب اجباری. آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ «یکی از روشنفکران فعالِ معروف که قبل از پیروزی انقلاب، اندک مقالات خوبی هم با امضای ...
  • فدای اباعبدالله

    lasercenter-lar.ir/فدای-اباعبدالله/
  • ۶ روز پیش - گزیده ای از سخنان حجت الاسلام قرائتی پیرامون حجاب و عفاف · آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ عفاف و حجاب. فال و طالع بینی. فال حافظ.
  • لحظه به لحظه | برگزاری دادگاه دوم حادثه فرودگاه جده

    www.lahzebelahze.ir/source/.../برگزاری-دادگاه-دوم-حادثه-فرودگاه-جده
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ ... نتیجه تعرض دو پلیس عربستان به دو نوجوان ایرانی، افزود: جلسه اول دادگاه رسیدگی به تخلف این افراد برگزار و ...
  • یکی از استدلال هایی که برای نفی حجاب... - نه به حجاب اجباری

    https://www.facebook.com/na.be.hejab.ejbari/.../490821054349516?...
  • در یکی از کامنت ها, خانم محترمی گفته بود, "اگر در ایران حجاب اختیاری شود, زنان امنیت ... آیا ناامنی جنسی در صورت اختیاری شدن حجاب گسترش می یابد؟ ..... كارشون از اول اشتباه بود و براي اينكه الان بخوان بردارن همينطوري كه داره پيش ميره بهترين راهه !
  • [DOC]Save as Word - نشریه معارف

    maarefmags.ir/word/3180
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - سوم: اگر در جامعه از سوی حکومت و یا مردم اجبار به حجاب شود، عنصر ... نکته اول آن‌قدر غیرمنطقی و احساسی است که نیازمند پاسخ نیست. ... بدحجابی در جامعه، حکومتی شدن و اجبار حجاب باشد، سخنی کاملا اشتباه و ... آیا علت بی‌حجابی یا بدحجابی در زمان طاغوت یا در دیگر کشورهای اسلامی را نیز باید همین‌گونه تحلیل کرد؟
  • بچه های یاس |دانلودآهنگ جدید

    yasgroup110.makhzanblog.ir/
  • «مانجو» در سفرش دیده بود که دختری 20 ساله با 15 مرد ازدواج کرده و هر روز زندگی اش را با درد و رنج ... به حضرت عرض کردم: آیا این نشانه همان صیحه آسمانى است؟ ..... كه به حكم آيه اول هر چه خدا براى ابرار مقدر كند خوب است (چه مرگ و چه حيات ) و به حكم آيه دوم ... بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ، اجبار حجاب بانوان در ...
  • حجاب ؛ حریم خصوصی یا عمومی؟ - کاشان حامی

    kashanna.ir/63135/حجاب-؛-حریم-خصوصی-یا-عمومی؟.htm
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - آیا بهتر نیست تصمیم در این مورد، به خود افراد محول شود و همان‌گونه که «نماز ... آیا حجاب مسئله‌ای شخصی است؟ .... آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟
  • پاسخ به کامنت دوم آقای بهلکه در خصوص حجاب:خوجملی - اولکامیز

    www.ulkamiz.com/modules/news/article.php?storyid...
  • ۷ دی ۱۳۹۱ ه‍.ش. - عدم توفيق در اشاعه فرهنگ حجاب. ... آیا راه در پیش گرفته شده اشتباه بود ؟ ... که مبلغ فرهنگ اسلامی بودند، به اجبار حجاب را به زنان قبولانده بودند؟
  • داستان بسیار وحشتناک دختر 16 ساله از اجبار به تجاوز مکرر ...

    jetlink.ir/3aJzS
  • سخنان استاد دهنوی درباره رابطه زناشویی که خبرساز شده بود + فیلم; زنده به گور کردن دختر ... آیا با نماز نخواندن روزه باطل می‌شود؟ ... آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟
  • عکس نعلین پاره رهبر و ساده زیستی آیت الله خامنه ای - دیوار

    www.dwar.ir/عکس-نعلین-پاره-رهبر-و-ساده-زیستی-آیت-الل/
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ه‍.ش. - اگه نمیدونی بدان که قبل انقلاب ایران کشور اول خاورمیانه بود حالا اینقدر بدبخت ... میخوام بدونم شما که حرف از باطن بینی میزنی،آیا باطن اون کسی که ..... بعدشم حرفت قبول زمون رضا شاه به زور ناموس مردمو بی حجاب کردن… .... این بی طرفی که همین الان نظرداد،اولین باره که نظرشومیگه بااون بی طرف قبلی اشتباه نگیرید.
  • ترانه جدید حامد زمانی درباره - هنر و هنرمند - مهریز

    honar.mehrizonline.ir/p/8abf7ae5c81ce3c05623ab37020dbd6406
  • آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ اماکن مقدس موصل یک سال پس از اشغال + تصاویر عضویت خبرنامه ها پیوندها نظر سنجی درباره ما تماس با ما RSS حامد زمانی جدید.
  • توزیع تصویر سران فتنه در همایش یک تشکل دانشجویی

    snn.ir/print/415133
  • ۷ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا ما باید طرح فمنیسمی را که در غرب با شکست روبرو شده در ایران انجام دهیم و با شکست روبرو شویم؟ ... وی با بیان اینکه باید بین اجبار حجاب و وجوب حجاب تفاوت قائل شد، ... تا مدتی حجاب اجباری نشد، و بعد از زمان دوماه اول برای کارمندها اجباری شد ... بینیم روش ما درباره مشکلی مثل حجاب اشتباه بوده باید روش را تغییر ...
  • ترتیل جزء اول - واضح

    vazeh.com/n-10404302_ترتیل-جزء-اول
  • ۴ ساعت پیش - بررسی حجاب در کشور آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود اگر اندام‌نمایی آزاد شد و پوشاندنِ بدن غیراجباری آن‌وقت شهوت‌جوییِ زودهنگامِ کودکانِ کنجکاو را ...
  • بالاترین: آیا کسی هنوز مثلث « بیق » در اول انقلاب را به یاد ...

    https://www.balatarin.com/permlink/2013/1/29/3250326
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ ه‍.ش. - آیا کسی هنوز مثلث « بیق » در اول انقلاب را به یاد دارد؟ ... آن موقع هنوز حجاب اجباری نشده بود و خانمها هنوزشیک و پیک درخیابانها راه می رفتند. ... چون تانك،معمولا مردم كوچه و بازار اشتباه نميكنند و الكى چيزى را به كسى نمي بندند،. ۲; ۱.
  • آیا جنگ سوریه رو به پایان است؟ - در داخل ایران

    www.insideofiran.org/categoryblog/16127-1394-02-27-09-22-34.html
  • نگرانی از این بود که سقوط استان ادلب ممکن است راه را برای یورش شورشیان به پایگاه اصلی .... توافق بر سر بمب اول (موضوع هسته‌ای) از طرف ایران به عنوان کارت سبزی تلقی شود که به آنها اجازه .... "حجاب اجباری" در ایران سیاستی "اشتباه" و ناکار‌آمد است
  • سرداری که مرد کارهای بزرگ بود ... - پاتوقی

    patoghee.in/article/3825845_5/سرداری-که-مرد-کارهای-بزرگ-بود.html
  • ۶ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - باخدا عهد بسته بود تا بعد از دیدن فرزندش از دنیا برود و همین طور هم شد، با تولد فرزندش چند روزی کنارش بود و ..... آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟
  • کتک خوردن الهام چرخنده به جرم گفتن تبریک عید به رهبر ...

    www.amazing.ir/.../inspired-rotating-mass-beatings-to-say-congratulation...
  • آنها در روز ششم اردیبهشت ماه که شب تولد پسر شانزده‌ ساله‌ام بود شیشه ماشین من را خرد کردند و من آنجا گفتم یا علی آیا حواست هست؟ ...... ببخشید جمله اول اشتباه شد. .... اینقدر هم مانند احمقا از حجاب اجباری دفاع نکنید,یه نگا به جامعه کثیفتون بندازید ...
  • الف - حجاب قانونی یا حجاب اجباری؟ - صفحه

    t3.amedia.ir/vdcciiqix2bqmi8.ala2.html?272220
  • ۱ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مخالفان حجاب با بکار بردن کلمه اجبار ترفند می زنند، وقتی مساله به این صورت مطرح شود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟ ... نادرست از الزام حجاب پدید آید: اول اینکه در مقاطعی، افرادی تندرو (نه در مقام قانون‌گذار یا ضابط ... تندروی‌های مذکور معرفی کردند؛ و اشتباهات و گاه غرض‌ورزی‌های معدودی از این ضابطان قضایی هم ...
  • آیا بحث های اخیر مشکل حجاب را حل می کند؟ - خبرآنلاین

    www.khabaronline.ir/detail/357246/weblog/jafarian
  • ۷ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - داستان حجاب، چه اجباریِ برداشتنش و چه گذاشتنش، همواره، پدیده ای واکنش ... اگر جریان فکری و تربیتی بود، مسأله به صورت دیگری پیش می رفت، اما اکراه و .... بقره ۲۷۸۲۷۹ خوب به سیاق دو آیه دقت کنید: در آیه اول خداوند به نرمی ضمن بیان حکم به .... ترجمه دوست ما عباس از آیه 60 سوره نور اشتباه است و بخشی از معنی را در ...
  • درود بر شما, خوش آمدید - نه به حجاب اجباری و نه به عفاف اختیاری

    www.aazadandish.blogfa.com/post/10
  • اما اشتباه ما همین بود که بدون تحقیق و صرفاً به جهت همشهری بودن آن خانم با پدرم یعنی ... آیا واقعاً چادر به سر کردن نشانه ی برون رفتن دیو بی حیایی از وجود زنان است یا ... اشخاصی که چشمانشان از اول دریده به بار آمده, چادری و مانتویی حالیشان نمیشود! ... ای کاش کمی هم روی پوشش آقایان مانور میدادید, هر چند که من با تحمیل حجاب اجباری و ...
  • پیام های - راه توده

    www.rahetudeh.com/rahetude/2014/5ut/466/payamha.html
  • در راه توده شماره464 در مقاله "اشتباهات مصدق و کاشانی....."در مورد ترور رزم آرا چنین آمده" تروری که اگر انجام نشده بود، ای بسا مسیر رویداد ها ی ایران ... ای بسا که رزم آرا هم ترور نمیشد" بین جمله اول و دوم زمین تا آسمان اختلاف است. .... به نظرتان آیا واقعیت داره ؟ ... چنان که حجاب اجباری در جمهوری اسلامی 35 سال است عملی نشده و بی حجابی اجباری هم ...
  • مقاله حجاب اجباری یا اختیاری؟ [بایگانی] - سایت علمی ...

    www.njavan.com › ... › علوم انسانی › مذهبی › مقالات مذهبی
  • ۹ شهریور ۱۳۹۰ ه‍.ش. - 16پست - ‏6 نویسنده
    هدف از این مقاله این است که گفته بشود آیا اجباری بودن حجاب کار صحیحی است یا ... اند که ثمرات حفظ پوشش و حجاب در وهله اول بسود خودشان خواهد بود .... خوب اشتباه همین هست قانون خوب و درست هست که باعث تعالی جامعه و موفقیت میشه نه
  • "مبارزه با بی حجابی ظاهری زن" - حجاب اجباری

    www.z-bihejabi.blogfa.com/post-124.aspx
    دوستان در مورد مطلب قبلی نظراتی رو داده بودن.علت اینگونه صحنه ها رو اجباری که در حجاب وجود داره رو مطرح کردند. در مورد چادری هایی که پوشش درستی ندارند اول از همه باید ...
  • "حقوق بشر، اشتباهات بشر" : asre-nou.net

    asre-nou.net/php/view_print_version.php?objnr=13799
  • گزارش سومین فستیوال فیلم های مستند "حقوق بشر، اشتباهات بشر" در اسلو ... عنوان برنامه های روز یکشنبه، ششم فوریه، “جنگ منابع انسانی” بود که باز هم مثل روزهای پیش در .... آیا اکنون باز هم این ترس مردم را در گردونه ی خود قرار داده است که علیرغم حرکت ... غربی فکر می کنند که در جامعه ای مثل ایران اگر حجاب اجباری است به خاطر نافعال ...
  • titreno.ir | تیترنو - تشریح جزئیات ثبت‌نام اینترنتی مدارس ...

    titreno.ir/fa/afkarnews/.../تشریح-جزئیات-ثبت‌نام-اینترنتی-مدارس-شاهد
  • ۶. آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟ ... آیا تحمل رفتار و اخلاق بد همسران از دیدگاه خداوند متعال دارای اجر است یا خیر؟ آیا بی حجابی عامل فساد است یا فقر؟ چرا ما مستقیما ...
  • میکده - چرا با حجاب اجباری موافقم2- پاسخ به شبهات

    meycadeh.blogfa.com/post/113
  • ۶ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - میکده - چرا با حجاب اجباری موافقم2- پاسخ به شبهات - مباحثی که در آن مجلس ... با این نگاه بود که عرض شد، حدود حجاب مشخص است و حتی اختلافی بین شیعه و ... گفته شده بود "چرا شما میخواهید تقصیر را گردن اسلام بندازید" و یا اینکه "آیا در ... را گفتم، شاید هم اشتباه گفته باشم، ولی فعلا برداشت من از دینم اینست.
  • لحظه پرتاب ماهواره ملی فجر عکس و فیلم - سرگرمی - صفحه اول

    gwea.ir/a-13989_لحظه+پرتاب+ماهواره+ملی+فجر+عکس+و+فیلم.html
  • ۵ روز پیش - تقریبا سه سال پیش بود که لادن طباطبایی بازیگر نام آشنای سینما و ... بررسی حجاب در کشور آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود اگر اندام نمایی آزاد ...
  • دانلود مداحی شب دوم فاطمیه 93 ...

    netct.in/more/1583265_14/دانلود-مداحی-شب-دوم-فاطمیه-93.html
۳ روز پیش - مداحی شب دوم فاطمیه اول سال 1393(11 اسفند 1393) کربلایی جواد مقدم در هیئت بین الحرمین تهران در ادامه مطلب به .... آیا حجاب اجباری از اول اشتباه بود؟
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 873
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 285
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 86
  • بازدید امروز : 109
  • باردید دیروز : 304
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 551
  • بازدید ماه : 4,125
  • بازدید سال : 27,794
  • بازدید کلی : 930,479